2018. július 10., kedd

Töredékek

1.
egy ideig nézte,
sokáig állt így mozdulatlan -mintha nem hinne a szemének.
-Én vagyok! -mondta az érkezőnek.
Mintha egyszer és mindenkorra szerepet cseréltek (volna):
ki kinek az életébe érkezett?
annyi év után.
 -Én vagyok! és számolni kezdett, csak úgy,hogy e két szó
után megtörje a csendet.
Közben azon gondolkodott ki is az az én.

2.
hogy ott mi lesz? jobb híján nem lesz semmi.
esetleg majd másképp látja át.
tisztábban.
ez az előnye, ha egyedül maradok.
hogy tisztább, élesebb a kép.
érthető az ok -okozat.
elfogadhatóbbá teszi.
azzá alakítja -esetleg megszépíti az emlékezés.
de nincs az sem. mármint.
nem emlékszem.

3.
egyszer csak észreveszem, minden véges, és
hogy egyben minden eltörik.
szilánkokra.
mi valamikor egész volt és teljes,most csonka és használhatatlan.
nem felel meg semminek.
új szolgáltatása lesz esetleg.
más szokásokat fog felvenni;
más,
ismeretlen helyen,
aztán egyszer csak elfelejt beszélni.
szégyelli,
illetve nem érdekli,
ahogy engem sem érdekelnek -
más tájak, és más emberek.

4.
(legtöbbször) a reggelek elviselhetetlenek,
amikor még nem kezdődött el semmi,
az első nekifutás, hogy aztán most végre
rendbe szeded magad.

felkészülök a délutánra.
valahogy ennyiből áll az egész
jövőképem -
(hogy pár óra múlva minek kell megtörténnie,
kigondolom előre, de aztán mégsem az lesz)
tudom.
szóval ezek között az órák között kicsit színét veszti a szemem.
beleragadok a délelőttbe.
és csak nagyon nehezen lépek túl azon. és persze
magamon.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése